Básnička pro koťátka
Já jsem kotě,
co spí rádo v botě.
Ráno vstanu, mlíčko piju,
myšky trochu proženu.
Na sluníčku vyhřeju se,
s klubíčkem si pohraju.
Večer zas šup do boty,
nemám žádné trampoty.
Básnička pro koťátka
Já jsem kotě,
co spí rádo v botě.
Ráno vstanu, mlíčko piju,
myšky trochu proženu.
Na sluníčku vyhřeju se,
s klubíčkem si pohraju.
Večer zas šup do boty,
nemám žádné trampoty.
Kateřina Hájková DiS.
učitelka
Mgr. Kateřina Holubová
učitelka
- poznáváme rozdíly mezi městem a vesnicí
- seznamujeme se podle obrázků s nejznámějšími stavbami Pardubic
- učíme se znát svou adresu
- učíme se tvary
- opakujeme básničky a písničky
- uděláme si procházku městem
- povídáme si o Velké pardubické - vyrobíme si koníka a na zahradě si zkusíme překonávat překážky na vyrobeném koníkovi
Jak krtek léčil zajíce
- v pondělí se uskuteční 3. lekce plavání - nezapomeňte batůžky s plavkami, ručníkem a pitím.
- v úterý nás čeká návštěva Hvězdárny barona Artura Krause - s sebou batůžek s pitím a pláštěnkou
- ve středu jdeme do KD Hronovická na divadlo O Popelce - příchod dětí do MŠ do 7:30. Představení začíná v 8:30. S sebou batůžek s pitím a pláštěnkou
- povídáme si o zásadách zdravého životního stylu (zdravá strava, dostatečný pohyb, hygienické návyky, odpočinek a spánek, pobyt na čerstvém vzduchu, přiměřené oblékání/otužování)
- hrajeme námětové hry, řešíme tematické hádanky, čteme si příběhy - Jak krtek léčil zajíce, Tetka chřipka, Bacil Cecil...
- dramatizujeme pohádku Polámal se mraveneček
- uvaříme si lipový čaj s heřmánkem, mátou a medem
- při společných vycházkách dodržujeme pravidla pro chodce a dbáme o bezpečnost naši i našich kamarádů
Téma týdne 11. - 15. 9.:
Krtečkovi přátelé
- Prostřednictvím spontánních her, společných činností a rozhovorů pokračujeme v seznamování dětí s tím, co vše nabízí naše třída.
- Společně hledáme a vytváříme pravidla kolektivního soužití.
- Učíme se řešit konflikt dohodou (domluvit se, pomáhat si, půjčovat si hračku, neubližovat si, respektovat vlastnictví druhých, spolupracovat s ostatními
- Posilujeme přátelské vztahy, rozvíjíme schopnosti a dovednosti důležité pro navazování a rozvíjení vztahů dětí k druhým a k poznávání sama sebe.
- Učíme se samostatně zvládat sebeobsluhu, uplatňovat hygienické návyky, poznat svoji značku (šatna, umývárna, lehátko), uložit si věci, - Procvičujeme jemnou motoriku (tvořivě využívat různé hračky, konstruktivní stavebnice, hudební nástroje…)
- Učíme se ovládat koordinaci ruky a oka – grafomotorická cvičení: opis jména, jednotažky, zobání, kroužení
- soustředěně vyslechnout čtený text, vyhledat kladné a záporné hrdiny v pohádkách
- zapamatovat si jednoduchý text říkadla