Upravit stránku

Vítejte na stránce třídy Koťátek

Já jsem kotě,
co spí rádo v botě.
Ráno vstanu, mlíčko piju,
myšky trochu proženu.
Na sluníčku vyhřeju se,
s klubíčkem si pohraju.
Večer zas šup do boty,
nemám žádné trampoty.                     

 

Z rozhodnutí vlády je MŠ od 1.3.2021 uzavřena.
Ale i tak s vámi zůstaneme ve spojení.
Na stránky školky budeme i nadále vkládat činnosti, úkoly, hry pro volné chvíle zábavy a pro rozvoj našich dětí i v tomto období a budeme se těšit, že se brzy opět shledáme v naší školce.


Téma na týden 1.3.-5.3.2021:
Krteček a kamarádka knížka aneb  krtečku budeme si spolu číst.

 

-rozvíjení pohybových dovedností

-výskoky s rozběhem přes překážky.. interiér i exteriér   

-vést děti k uspořádání dané skupiny prvků na základě předem zvoleného pravidla.. dějová posloupnost.

Umět samostatně vyprávět děj podle obrazového materiálu......
zkus vyprávět podle obrázku:


 

Seznámení dětí s bajkou
https://pin.it/…AlG

Práce s textem...zkusme se naučit básničku.. 

 

23.2.2021 KARNEVAL VE ŠKOLCE
Týden 8.-12.2.2021 pokračujeme v tématu
Jak se Krteček chtěl dozvědět vše o dětech a zaměříme se na smysly.

1. Nauč se krátkou básničku a přitom ukazuj na dané smyslové orgány.


Smysly

Člověk, ten má smyslů pět,

znám je všechny nazpaměť.

Kde jsou oči, tam je ZRAK,

po prstech nám skáče HMAT.

SLUCH nám sedí na uších,

do nosu nám vlezl ČICH.

A CHUŤ v ústech na jazýčku

 spinká si tu na krajíčku.


2. Spoj, co k sobě patří.




3. Vystříhej části obličeje a nalep správně. Vyjmenuj alespoň 4 smysly. Teď zavři oči a zkus po HMATU poznat, co jsi vystříhal/a.


4. Procvič svůj ZRAK. V každém řádku najdi a zakroužkuj správné písmeno.


5. Procvič svůj SLUCH. Otevři okno, sedni si do tureckého sedu a zavři oči. Zkus se zaposlouchat do zvuků zvenku a popiš, co slyšíš.

6. ČICH a CHUŤ můžeš procvičit v kuchyni. Zkus si zahrát s rodiči hru. Mohou ti dávat přivonět či ochutnat něco dobrého. Poznej, co to je.

7. Nakreslit do prázdných okének, co můžeme jednotlivými smysly vnímat.





Jak se chtěl krteček dozvědět vše o dětech
týden od 1.2. - 5.2. 2021

 

- rozvíjíme řečové dovednosti a slovní zásobu - pojmenování části těla 

- rozvíjíme pohybové dovednosti - cvičení rovnováhy

- rozvíjíme volné vlastnosti - samostatnost v myšlení a řeči, popis 

- rozvíjení povědomí o lidských smyslech a smyslových cvičení
 

Zkus vystřihnout a nalepit obrázek lidského těla správně..

Pojmenuj části lidského těla na obrázku.......................


Výroba kostlivce tě snad nevystraší, ale budeš muset poprosit maminku o  vatové tyčinky..



 

Doplňující úkol jistě zvládneš......................

Téma na týden 25. - 29.1.21
Krteček sportovcem  

- rozvíjíme pohybové dovednosti v oblasti sportu
- upevňujeme tělesnou vytrvalost a otužilost
- rozlišujeme oblečení a vhodné pomůcky na sport
- rozvíjíme řečové dovednosti a slovní zásobu
- rozvíjíme sebeovládání a povědomí o bezpečnosti a dále vlastnostech sportovce (vytrvalost, píle, zdatnost, smysl pro fair-play)

Pojmenuj následující sporty na obrázku. Předveď rodičům pantomimicky jeden ze sportů, uhodnou, co právě jsi?



Rozhodni, co ke kterému sportu potřebuješ. Vyprávěj o tom, jak se správně a bezpečně při daném sportu chovat.

Kudy musí hokejista vystřelit, aby dal gól?

Zabrusli si s kamarádem. Dbej na správné držení tužky.


Najdi 5 rozdílů u obrázků sáňkaře.


Doplň, co do řádků a sloupců patří.

Téma na týden - 17.1. - 22.1. 2021
         Krteček a sněhulák

-tento týden budeme pozorovat zimní přírodu


-zkusíme si experimenty se sněhem a ledem.


-vedeme děti k chápání změn v přírodě a poznávání jejich charakteristických znaků.

-zazpíváme si písničku o sněhulákovi a zkusíme si ho venku postavit...

Vyrobíme si sněhuláka z papíru...






Zkus dokončit sněhuláky.....při kroužení počítej kruhy a zkus jich udělat tolik kolik ti je let....

Téma na týden 11.1. - 15.1.2021

KRTEČEK A HODINY
 
rok, měsíc, týden, den
- postupně se seznámíme s částmi dne, dny v týdnu, a zejména měsíci v roce a přiřadíme je ke správným ročním obdobím
- výtvarně si ztvárníme měsíce v roce a současné roční období
- čteme a dramatizujeme pohádku "O dvanácti měsíčkách"
- zpíváme píseň Měsíce a vyjadřujeme obsah písně tancem a pohybem
- poznáváme číselnou řadu 1 -12
- učíme se hodnotit svůj výkon, popsat svoje silné a slabé stránky
- pracujeme na dokončení zadaného úkolu
- posilujeme smyslové vnímání při činnostech vevnitř i venku
- nadále upevňujeme správné držení tužky a dalšího pracovního náčiní
 
1. Urči, které činnosti děláš ráno, odpoledne a večer. 

2. Seznam se s měsíci v roce. Urči, na kterou hlásku každý začíná a zkus je spočítat. A teď sám sebe zhodnoť, jak ti to šlo.
3. Poslechni si písničku v následujícím odkazu (text přiložen). Zkus na ni vymyslet jednoduchý taneček.
4. Každý z měsíců v písni nosí jinou čepici. A jakou nosíš ty? Vezmi si čtvrtku, bílou voskovku, štětec a vodové barvy  a pusť se do výroby.
5. Pokud můžeš, zajdi ven na procházku, rozhlédni se okolo sebe, zaposlouchej se, a zkus splnit úkoly typické pro zimní roční období.
                Přejeme krásné Vánoce


Ahoj kamarádi, v týdnu od 14. do 18 prosince si budeme vyprávět o vánočních zvycích a některé z nich si i vyzkoušíme. Možná přijde do školky i Ježíšek. ..Tedy uvidíme..Přikládáme soubory na procvičování i vyzkoušení her. Užijte si adventní dobu kouzelného čekání..                     









K Vánocům  bezesporu patří andílci. Zkus si jednoho vyrobit

Dokonči vždy dle vzoru řadu


A trochu opakování angličtiny
Mikulášské pohlazení pro dobro mezi všemi a dětmi obzvlášť :)))
Domluva Mikuláše k dětem, a pak přišla nadílka :)))




Ahoj kamarádi, v týdnu od 7. -11.12.2020 budeme péct perníčky. Zkuste si vy doma dokreslit našeho perníkového panáčka.



Někdo z nás už nosí do školky ochutnávku cukroví. Pojďte si spočítat, kolik kousků od každého máme.



Předvánoční doba září všemi barvami. Najdeš ke každému barevnému obrázku ten správný stín?



A teď se trochu zaposloucháme. Poznáš, když uslyšíš cinkat zvonky? Prima, a poznáš, jakou hlásku slyšíš na začátku slova zvonky? A co ostatní obrázky, poznáš, na kterou hlásku začínají?


 
Aby nám ten čas do příchodu Ježíška hezky a radostně utíkal


Odkud se vzali čerti a Mikuláši | Prima nápady
V tomto týdnu - 30.11. - 4.12.2020 nás navštíví Mikuláš, Anděl a čert. Zkusíme si jaké je to v nebi a pekle, vyrobíme si vánoční přání, anděla a čerta. Vyzdobíme si třídu a zahrajeme si na třídu pekelnou ... 
Přikládáme několik pracovních listů a nápadů na procvičování ruky, ale i paměti a početních dovedností. 
Opatrujte se a ať je tento zvláštní adventní čas plný splněných přání.. 



 Podle barevných puntíků vybarvi obrázek.



Čísla už znáš. Spoj je pěkně jak jdou za sebou. Co  se na obrázku objevilo?

Atividades Pontilhadas para educação infantil - Como Fazer






Počítat umíš.
Kolik napočítáš čertů, tolik vybarvi u daného čertíka koleček.

Počítání čertů

Někdy má čert v pytli uhlí a brambory pro zlobidla. Našemu čertovi se ale brambory rozsypaly...Pomůžeš mu najít vždy dvě stejné ?

KuliFerda 1/2013-14 nahled pracovniho sesitu KuliFerda - cislo 1/2013-14


Děkujeme všem rodičům, kteří měli a mají možnost  nedávat své děti do MŠ v období největšího rizika nákazy COVID- 19. 
Díky tomu mohou být počty dětí na třídách sníženy a eliminováno nebezpečí nákazy.
Velmi si tohoto vstřícného kroku vážíme.


Vážení rodiče,
další hodina kroužku Veselé jazykové chvilky s rodiči bude až v lednu. Termín bude včas oznámen.


Ahoj kamarádi, tento týden (23.11.- 27.11.2020) si povídáme o zdraví a jak se chránit před nemocí. Začneme tím, co jíme. Určitě znáte potraviny, které prospívají a naopak ty, které škodí. Podívejte se na následující obrázek a ty zdravé potraviny vybarvěte. Ty nezdravé přeškrtněte.



Teď když jsme se najedli, vyčistíme si zoubky. Podívejte, jakými způsoby se to dá dělat. Někdy nestačí jen zubní kartáček. Vezměte tužku, zopakujte si říkanku, na její správné držení a už můžete začít čistit pomocí dentální nitě.

Teď si trochu zahrajeme s ovocem, které mnozí z vás určitě mají rádi. Poznáte druh ovoce na obrázku? Jak se nazývá? Je oranžové, kulaté jako míč, má silnou kůru, která se loupe, a užíváme si ho zejména v zimním období. Ano, je to pomeranč. Spočítejte, kolik je jich na obrázku a pak je vystřihněte. Vezměte si papírový talířek nebo si z papíru vystřihněte kruh velký asi jako talíř. Položte všechny pomeranče na talíř.

 

1. Odeber z talíře 2 pomeranče. Kolik ti jich zbylo na talíři? (3)

2. Vlevo i vpravo od talíře dej po 1 pomeranči. Kolik ti jich zbylo na talíři? (3)

3.  Nad talíř i pod talíř dej po 2 pomerančích. Kolik ti jich zbylo na talíři? (1)

4. Odeber z talíře 3 pomeranče a dej je vedle talíře. Kde je jich více/méně?

5. Vzal jsi všechny pomeranče z talíře. Kolik ti jich na talíři zbylo? (Žádný)

6. Můžete si těch úkolů vymyslet daleko víc. Co třeba zkusit dát sami hádanku rodičům?



Стена

 

Podíváme se, jak může vypadat takový bacil. Vybarvěte podle své fantazie následující omalovánku a na druhou stranu zkuste nakreslit vlastní představu bacila. Čím ošklivěji a strašidelněji bude vypadat, tím lépe. Však nám bacily nic pěkného  nepřináší.

 

Germs Coloring Pages - Best Coloring Pages For Kids

 

Nezapomeňte si mýt ruce, jíst zdravě, hodně pít, sportovat, ale i odpočívat, teple se oblékat, a hlavně buďte na sebe opatrní. Podívejte, jak dopadl náš pán s berlemi! Schválně jestli najdete, kudy se k němu dostane sanitka.





Adventní písničky
Až budou vánoce

kapr a hodiny

Koledy s notami pro boomwhackers | Internetový magazín |= ZAKATEDROU.CZ =|

 

 

 

 

 

Ahoj kamarádi z naší Koťátkové třídy,

tento týden je ve znamení počasí a následující úkoly vám pomůžou se v jeho proměnách lépe orientovat
(týden od 9. 11.)

 

 

 

Začněte třeba tím, že si vytisknete následující stránku a vystřihnete jednotlivé obrázky (lze pracovat i jen z obrazovky). S rodiči si pořádně prohlédněte a pojmenujte jevy, které na obrázcích najdete, spočítejte je, a pak si zkuste zahrát hru, která procvičí vaše očka i paměť. Rodiče vám zakryjí (na obrazovce) nebo schovají jeden z vystřižených obrázků….a teď hádejte, který to je?


  




A teď trošku procvičíme vaše bystré hlavičky a trochu si zapřemýšlíme. Následující hra se jmenuje SUDOKU a vaším úkolem je doplnit do každého řádku a sloupečku, co tam chybí. Pozor! Vyžaduje chvilku soustředění ….




Také nám nastal už nový měsíc a nazývá se LISTOPAD. Co myslíte, proč se asi tomuto měsíci tak říká? Napíši vám o listopadu dvě básničky. Vyberte si tu, která se vám víc líbí a naučte se ji zpaměti. Trénujete tak vaši sluchovou paměť a bez ní se ve škole neobejdete. Komu se celá básnička pamatuje špatně, zkuste menší trik, kterým je dobré začít...rodiče vám z té básničky řeknou 4 různá slova pomalu za sebou a vy je zkuste ve stejném pořadí zopakovat.

1.
Listopad, listopad,
lísteček mi na dlaň spad.
Zlatý lístek z javora -
zima už jde do dvora.

 

2.
Padá na zem suché listí,
stromy půjdou brzy spát.
Každý takhle snadno zjistí,
že už přišel listopad.



A když už nám ty lístečky pěkně padají, víte, co je dokáže pořádně rozfoukat? Je to vítr. Pomožte mu. Vzpomeňte si na básničku, kterou jsme se učili pro správné držení tužky. Tak šup s tužkou do zobáčku, podepřeme prostředníkem a jdeme na to. Loket leží na stole, druhá ruka drží papír, papír se nám nikde nenaklání.



 

Takový vítr umí někdy pořádně foukat, jindy jen tak vane. Tenhle vítr, tedy vlastně větřík poletí teď kolem vašich oušek a něco vám pošeptá. Slyšíte, co to je?

(Pro rodiče: sluchová syntéza – dítě se snaží složit slovo z hlásek, které mu říkáte jako jednotlivé zvuky, např.: P-E-S – dítě by mělo slyšet a říct slovo PES)

Příklady vhodných slov:

 

L-E-S

D-Ů-M

Č-Á-P

N-O-S

M-Í-Č

M-Á-K

M-Y-Š

K-O-Š

S-U-D

B-U-K

Š-Á-L

A teď trochu čarování s deštěm. Určitě najdete doma doma kousek čtvrtky, lepidlo, nějaké barvy a ruličku toaletního papíru. Ze čtvrtky vystřihnete tvar mráčku a nalepíte na papír. Jemným zmáčknutím ruličky na jedné straně docílíte tvaru kapky, namočte do barvy a můžete z mráčku tiskat krásné dešťové kapky. Taky si u práce rádi zpíváte? Tak zkuste třeba Prší, prší.

otisky rulicek 003 m


Pro tvořílky ještě jedna fajn aktivitka. Náš kamarád potřebuje v dešti deštník. Vybarvi, případně vyzdob, vystřihni a nalep mu nad hlavu hotový deštník dřív, než nám celý zmokne. Obrázek kamaráda lze samozřejmě pojmout jako omalovánku, ať je pěkně veselý a barevný.
ИДЕИ ОСЕННИХ ПОДЕЛОК ДЛЯ ДЕТЕЙ. Простые осенние.. | Поделки и игры для детей | VK



A když už jsme u těch deštníků, procvičíme si s nimi naše očka. Jestlipak poznáte, který deštník z každé řady se liší?

A ještě jednou úkol pro ruku a tužku. Pohlídáme si zobáček a prostředník. Tak a teď už se nemusíme deště bát.



Všechny pracovní listy, pokud si je zkopírujete do wordu, můžete libovolně velikostně upravovat a popř.vytisknout.
Budeme rádi, když nám splněné úkoly (až se všichni opět sejdeme ve školce), přinesete ukázat.






Téma na období 12.10.- 6.11.2020 
- budeme si povídat o lese stromech a jejich plodech
-  o zvířátkách v lese, připravovat je na zimu a některá i uspávat.

VŠECHNY BÁSNIČKY A PÍSNIČKY JSOU NA NÁSTĚNCE

Týden 26.10. - 30.10.2020
     Podzimní prázdniny
V tomto týdnu bude ve školce prázdninový provoz.
- budeme hodně chodit ven
- budeme pozorovat podzimní příroduOrange You Glad By Phil Koch. Lives in Milwaukee, Wisconsin, USA



Krteček vítá podzim
- pozorujeme změny počasí
- plody a barvy podzimu


Téma na týden 21.1.-9.10.2020
Krteček a sluníčko
-rozvíjíme smyslové vnímání pomocí tvořivých činností motivované babím létem a podzimním časem.
Életmentő (szemléltetőeszközök, térképek, rajzok, | VK

Lorenin's Collection

Třídní schůzka ve čtvrtek 3.9.2020 v 15.30

Vítáme vás kluci, holky,
přijďte v září k nám do školky.
Zaťukejte na vrátka,
stanou se z vás Koťátka. 


Na všechny se těší paní učitelky Andrejka a Zdenka