Básnička pro koťátka
Já jsem kotě,
co spí rádo v botě.
Ráno vstanu, mlíčko piju,
myšky trochu proženu.
Na sluníčku vyhřeju se,
s klubíčkem si pohraju.
Večer zas šup do boty,
nemám žádné trampoty.
Básnička pro koťátka
Já jsem kotě,
co spí rádo v botě.
Ráno vstanu, mlíčko piju,
myšky trochu proženu.
Na sluníčku vyhřeju se,
s klubíčkem si pohraju.
Večer zas šup do boty,
nemám žádné trampoty.
Žádáme rodiče, kteří zvažují odklad školní docházky, aby se objednali v PPP k vyšetření školní zralosti.
Kontakt:
telefon: 466 410 327, 466 410 328 (ředitel)
Kurz keramiky se uskuteční ve čtvrtek. Příchod dětí do MŠ do 7:30! S sebou do batůžku pláštěnku, pití, zástěru nebo staré triko – hrozí zamazání.
23.-27.1.
Krteček sportovcem
- chápame a dbáme bezpečnosti zdraví při sportech
- rozlišujeme oblečení dle situace (počasí, sport)
- známe některé zimní sporty a umíme je popsat, napodobit
- orientujeme se v prostoru ( víme, kde je nad, pod, za, ....)
- vzládáme sebeovládání při hře (umíme přijmout vítězství, porážku)
- máme povědomí o vlastnostech sportovce
- děláme grafomotoriku - vlnovka
9.-13.1.
Jak se krteček chtěl dozvědět vše o dětech
- zvládáme sebeobsluhu (zapínáme zip)
- pojmenováváme části těla a některé orgány, známe jejich funkce
- vnímáme a rozlišujeme pomocí všech smyslů
- rozeznáváme mezi pravdou a lží
- znázorňujeme lidskou postavu v pohybu
Téma týdne 20. - 24.3.:
Krteček se raduje z jarního sluníčka
Akce
pondělí 20.3.: jarní fotografování v MŠ
úterý 21.3.: slavnost Jarní hrad v MŠ
středa 22.3.: návštěva knihovny (batůžek a pití s sebou)
čtvrtek 23.3.: keramika (batůžek a pití s sebou, příchod 7:30)
pátek 24.3.: koncert v KD Dukla (batůžek a pití s sebou)
Charakteristika a cíle:
- ve spojení s pozorováním vedeme děti k prohloubení poznatků o změnách v přírodě v jarním období
- zaměříme se na získání poznatků o přírodě formou prožitkového učení
- budeme poznávat a pojmenovávat většinu toho, čím jsme obklopeni (aktivně používat všechny druhy slov, dbát na gramatickou správnost)
- vést rozhovor, popis obrázku, popis zážitku z knihovny a koncertu
- pojmenujeme si některé rostliny a povíme si o základních životních podmínkách rostlin, co potřebují k růstu, jak o ně pečovat, jejich význam
- pojmenujeme hlavní znaky jarního období (jarní procházka s objevy, vyhledávání květin, hmyzu, …
- hrajeme míčové hry, zpíváme písničky s jarní tématikou
13. - 17. 3.
Téma: Co už víme Podtéma:
Krteček a kamarádi z 3. B
- hravou formou se seznamujeme se školním prostředím, - připravujeme se na zápis do základní školy.
- využijeme tématu k ověřování dosažených kompetencí dětí ve všech oblastech – diagnostika dětí.
Kompetence budoucího školáka
- zná celé své jméno, adresu bydliště
- pojmenuje základní i doplňkové barvy, geometrické tvary
- naučí se zpaměti krátké texty (samostatně zazpívá písničku, přednese básničku)
- chápe základní matematické pojmy, elementární souvislosti a podle potřeby je využívá (určí množství, velikost),
-má osvojenou číselnou řadu do deseti
- chápe prostorové pojmy (vpravo, vlevo, nahoře, dole), orientuje se v prostoru i na ploše
- sleduje očima zleva doprava
- poznává některá číslice, písmena, poznává napsané své jméno
- vyvine úsilí, záměrně se soustředí na činnost a její dokončení, udrží pozornost
- zvládá sebeobsluhu, je samostatný
- zachytí lidskou postavu s detaily (8 znaků)
- přemýšlí, vede jednoduché úvahy, umí je vyjádřit
- rytmizuje slova, určí hlásku na začátku slova i na konci
- odpovídá na otázky, slovně reaguje, formuluje otázky
-zná pohádkové postavy, vypráví příběh, pohádku, popíše, co je na obrázku
- umí zacházet s různými předměty a pomůckami, náčiním, pečlivě vystřihuje, skládá
- zvládá pohybové dovednosti – skáče po jedné noze, hází a chytá míč, udrží rovnováhu
- záměrně pozoruje, všímá si
- respektuje předem vyjasněná a pochopená pravidla, přijímá vyjasněné a zdůvodněné povinnosti
- přijímá pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch
Téma týdne od 20.2. :
Krteček a kamarádka knížka aneb Krtečku, budeme si spolu číst
- budeme rozvíjet dovednosti, které předcházejí čtení a psaní
- sluchové rozlišování hlásky na začátku a konci slova
- získávání elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda), o vzniku knihy - pojem autor, ilustrátor
- dokončíme tvorbu leporela "O Koblížkovi"
- prostřednictvím pohádkových příběhů a na jednání pohádkových postav poznáváme základní mezilidské morální hodnoty
- procvičíme koordinaci ruky a oka při grafomotorických cvičeních
- budeme poznávat a vymýšlet jednoduchá homonyma, synonyma
- naučíme se písničku "Pohádkový les"
Akce týdne 27.2. - 3.3.
- v úterý si nezapomeňte své karnevalové kostýmy
- ve středu nás čeká lekce flétny a možná přijde i kouzelník
- ve čtvrtek jdeme na keramiku
- v pátek máme lekci angličtiny
16.-20.1.
2.-6.1.
Krteček a hvězdy
- vyprávíme si své zážitky z vánočních prázdnin, potěšíme se vánoční nadílkou v MŠ
- povídáme si příběh o putování Tří králů k Ježíškovi a o významu darů
- naučíme se jména králů a jejich počáteční písmenka, číslici 3
- vyrobíme si královskou korunu, naučíme se novoroční koledu Tří králů
- povídáme si o hvězdách a vesmíru
- učíme se být zdvořilí, empatičtí, ovládat své afektivní chování
- učíme se říct své jméno, příjmení, adresu a datum narození
- upevňujeme správné držení tužky, názvy ročních období, měsíců v roce