Třída nejmladších a nejmenších dětí _ myšek
Myši chodí tuze tiše,
mají tlapky jako z plyše.
Tiše myši, ši ši ši
ať nás kočka neslyší.
Myšky
Mgr. Magdalena Kmoníčková
Učitelka
Jana Králová
Učitel
Lucie Balcarová Bc.
asistentka
SCHŮZKY PROBÍHAJÍ BEZ DĚTÍ. PROSÍME ZAJISTĚTE SI HLÍDÁNÍ. DĚKUJEME.
Termín : 22. - 26.9. 2025
Poznáváme, co je les, park, zahrada a jaké jsou tam stromy a keře. Co v lese najdeme a můžeme sbírat - houby, ostružiny... Učíme se, jak se máme v lese chovat a jak můžeme chránit stromy - sběr papíru. Zhotovíme krabici na sběr papíru. Za pomoci rodičů uděláme ve třídě výstavku z plodů lesa.
Poznáme přírodniny hmatem - kůra, šišky, jehličí, žaludy, kaštany, šípky, jeřabiny.
V jazykové chvilce procvičíme jazýček : dechová cvičení - foukání do listů, gymnastika mluvidel, artikulační cvičení.
Na vycházce rozlišíme jehličnaté a listnaté stromy, jejich plody a různé keře.
Vytvoříme z přírodnin panáčka, panenku nebo zvířátko.
Zacvičíme si při podzimních básních.
Naučíme se báseń s pohybem - Houby
Našel jsem pět hub.
První byla muchomůrka,
byla na ní zlatá šňůrka.
Druhá byla liška,
je jí plná spížka.
Třetí byla smrž,
vrž si jen, vrž.
Čtvrtá byla bedla,
jen si zase sedla.
Pátá byla hřib,
měl si hledat líp.
Léto končí- odlet ptáků
- Pozorujeme počasí, jeho změny.
- Pojmenujeme několik našich ptáků, poslechneme o nich píseň, báseň, prohlédneme si je na obrázku, venku v přírodě...
- Zkoušíme zapamatovat jména kamarádů ve třídě
- Vytváříme hygienické návyky
- Snažíme se o samostatnost při sebeobsluze
- Dodržujeme několik pravidel důležitých pro soužití ve třídě (neběhat proti sobě, neubližovat, nekřičet na sebe, půjčovat si hračky)
- Zdravíme, prosíme, děkujeme, omluvíme se - děti se učí nápodobou...
Výtvarně ztvárníme ptáčky (prstové barvy, pastely)
Cvičíme artikulaci P (rty k sobě: pá, pá, pí,pí, Pepa papá...
Myši
V našem domě
máme Myši . ("stříška "nad hlavou)
Cupitají, (prstíky ťukají o stehna)
běží, (dlaně pleskají -"-)
dupou. (dupání)
Slyšíš? (ruce za uši)
Kradou, (naznačit rukama kradení)
rády mlsají, (ruce střídavě k ústům)
stále něco hledají. (rozhlížení)
Kšá, kšá, Myši,
hybaj pryč! ("odhánění " rukama)
Zamknu vás (ruka naznačí)
a schovám klíč (ruce za záda)
Doubek
Zelený doubek, (ruce koruna stromu)
v doubku holoubek, (křidélka)
v holoubku vajíčko, (prsty naznačí)
v něm bílé psaníčko , (naznačit psaní)
v něm bílé peříčko. (foukneme do pírka)
Kde jsi,houbičko? (rozhodit ruce)
Kdes,holubičko, lítala?
Kdes svoje líčko,
má holubičko, zrousala?
Týden : 8.9. - 12.9. 2025
Téma týdne : Zahrada a její plody
Poznáváme, co je zahrada, co na ní pěstujeme a sklízíme. Seznamujeme se s tvarem, s chutí, barvou ovoce a zeleniny.
Pojmenujeme a roztřídíme donesené ovoce a zeleninu.
Zkusíme poznávat ovoce a zeleninu pomocí smyslů.
Rozlišíme odstíny základních barev.
Vymodelujeme si jablíčka, hrušky a švestky.
Doprovodíme písně rytmickými nástroji.
Naučíme se báseň s pohybem Hruška :
,,Hruška na zem padala, tlesk, plesk, bum.
Ježečkovi na záda, tlesk, plesk, bum.
Ježeček se zlobil hned, tlesk, plesk, bum.
Celou hrušku za to sněd. Tlesk, plesk, bum."
PĚŠKY DO ŠKOLKY
Akce , která má smysl.
Veškeré informace naleznete v šatnách a na
http://peskymestem.cz/projekt/pesky-do-skoly/
POJĎME SPOLEČNĚ S DĚTMI UDĚLAT NĚCO PRO NAŠE ZDRAVÍ.
