Upravit stránku

Třída nejmladších a nejmenších dětí _ myšek

Myši chodí tuze tiše,

mají tlapky jako z plyše.
Tiše myši, ši ši ši
ať nás kočka neslyší.


Během této školní akce:
- za děti zodpovídá rodič
- při dlabání dýně nůž a jiné ostré předměty používá výhradně rodič/ dospělý doprovod dítěte
- není dovoleno užívání venkovních hracích prvků ( skluzavka atd.)
- prosíme o dodržování a respektování pokynů zaměstnanců MŠ

Puntikatý den
Středeční logopedické konzultace pro rodiče s dětmi s logopedickou asistentkou p. uč. Královou
15.45 - 16.30 - na třídě Myšky
25.9. 2024
23.10. 2024
20.11. 2024
18.12. 2024

Téma týdne 21.10. - 25.10. 2024

Veselé podzimní hraní - Matýsek s Majdalenkou poznávají podzimní plody

Obsahuje obrázek:

Umíme si hrát, i když je venku chladno, můžeme pouštět draka, tvoříme podle své fantazie z nasbíraných přírodnin. Pozorujeme, co dělá vítr, proč je důležité se už tepleji oblékat. Prohlubujeme poznatky ze světa přírody. Zjišťujeme, že podzim je plný barev - pozorujeme zbarvování listů.

Připravíme podzimní hrad.

Vyrobíme si draka z barevného papíru a z přírodnin. 

Namasírujeme si nožičky - chůze po sáčcích naplněných kaštany.

Zacvičíme si za doprovodu hudby z CD Rok - Listí, Ze sadu a na píseň - Stromy - Svěrák, Uhlíř.

Zkusíme dramatizaci - padání listí - postupné lehání na koberec.

Shlédneme divadelní představení ve školce - Víla srdíčková.

Seznámíme se s písní - Drak

Vyletěl si dráček rovnou do oblak, 

tam potkal bílý mráček a zahnal černý mrak.

Zopakujeme si podzimní písně - Měla babka, Koulelo se, koulelo, Běží liška, Prší, prší

Procvičíme jazýčky - foukání do větrníku, nafukování tváří - artikulační cvičení - F, V

Téma týdne od 14.10:
Barevný  podzim, jeho znaky, počasí...

-pozorujeme změny v přírodě a počasí  a utváříme povědomí o střídání ročních dob

-procvičujeme paměť,  poznáme známé melodie

-napodobujeme jednoduché pohyby,  rytmizujeme hrou na tělo i jednoduché nástroje 

-společně uklízíme, používáme "kouzelná slovíčka

-poznáváme a pojmenujeme barvy podzimu, tvoříme zbarevných přírodnin a listů 

 

Dešťové kapičk

Dešťové kapičky   (ťukání prstíky na zem)

dostaly nožičky,    (přešlapování)

dupaly po plechu, (dupání)

tropily neplechu.   ("cákání " rukama)

Kocour spal v okapu(tulíme se na kolena)

káply mu na tlapu, (plácání)

ach,jé, ten naříkal, (lomení rukama)

plakal a utíkal      ("pláč " a běh za sebou)

 

Prší, prší,  Nechoď tam,prší tam...

Téma týdne 7.10. - 11.10.2024 
Péče o své zdraví - vitamíny, otužování, hygiena


- Učíme se jak se oblékat, abychom nenastydli. My chceme být zdraví, proto se učíme co pro to dělat - otužovat se, dodržovat hygienické zásady - smrkat do kapesníku, správné stravování, vitamíny a pohyb. - Přečteme si příběh O Jablence - Viktor potkává Jablenku - minimální preventivní program (D. Nováková - Panenka Jablenka a kluk Viktor).

- Zacvičíme si pro zdraví - Jóga - Pozdrav slunci

- Zahrajeme si pohádku O zlém bacilu a hodném vitamínu za pomoci plošných loutek.

- A potom si zahrajeme pohybovou hru : Vitamín a bacil

,,Já jsem bacil, to se mám, nemoc v těle udělám.

Já vitamín, hodný pán, tělo do pořádku zase dám."

- Vytvoříme si mačkáním barevného papíru jablíčka a hrušky.

- Zkusíme jazykovou chvilku - dechová cvičení - foukání na prsty, dýchání do dlaní, gymnastika mluvidel - cvičení rtů

Téma týdne od 30.9.:

Les - stromy, keře a jejich plody
            Obsahuje obrázek:

- pojmenujeme několik stromů a keřů, určíme, jestli mají listí nebo jehličí a pojmenujeme jejich plody

- povídáme si o tom, jak se chovat v přírodě a jak jsou pro nás stromy důležité, sbíráme použitý papír 

- tvoříme z plodů a odstřižků

- počítáme číselnou řadu 1 - 2 - 3

- orientujeme se v prostoru (postav se pod strom, ke keři, nad houbu...)

- učíme se říkanky a jednoduché písně,  pokoušíme se o rytmický doprovod na Orfy nástroje

Týden : 23.9. - 27.9. 2024
 Zahrada a její plody
Obsahuje obrázek:


- Poznáváme co je zahrada, co na ni pěstujeme a sklízíme : zjišťujeme, co roste na stromech a co na záhoncích. Seznamujeme se s tvarem, s chutí, barvou ovoce a zeleniny. Společně si uděláme ovocný salát.

- Pojmenujeme a roztřídíme donesené ovoce a zeleninu.

- Zkusíme poznávat ovoce a zeleninu pomocí smyslů - zrak, hmat, chuť.

- Rozlišíme odstíny základních barev.

- Vymodelujeme si z barevného papíru a větviček jablíčka, hrušky a švestky.

- Doprovodíme písně rytmickými nástroji.

 

Naučíme se báseň s pohybem Hruška : 

,,Hruška na zem padala, tlesk, plesk, bum. 

Ježečkovi na záda, tlesk, plesk, bum. 

Ježeček se zlobil hned, tlesk, plesk, bum. 

Celou hrušku za to sněd. Tlesk, plesk, bum."

Téma týdne od 16.9. 2024

Léto končí- odlet ptákůObsahuje obrázek:

Pozorujeme počasí, jeho změny. 
Pojmenujeme několik našich ptáků, poslechneme o nich píseň, báseň, prohlédneme si je na obrázku,  venku v přírodě...
Zkoušíme zapamatovat jména kamarádů ve třídě 
Vytváříme hygienické návyky 
Snažíme se o samostatnost při sebeobsluze
Dodržujeme několik pravidel, důležitých pro soužití ve třídě (neběhat proti sobě, neubližovat, nekřičet na sebe, půjčovat si hračky)
Zdravíme, prosíme, děkujeme, omluvíme se - děti se učí nápodobou...
Výtvarně ztvárníme ptáčky (prstové barvy, pastely)Cvičíme artikulaci P (rty k sobě: pá, pá, pí, pí, Pepa papá...

 

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti